torsdag 11 februari 2016

LÄGESRAPPORT

Hej!

Längesen jag tittade in här nu, så kände att det var dags att uppdatera lite. 

I onsdags förra veckan opererade jag mitt lårben, då jag haft en järnpinne i benet sedan 2012. Detta på grund av trafikolycka på Nya Zeeland för er som inte visste det. 

Jag gjorde en sånhär operation 2014 också, men den misslyckades på grund av slarv från sjukhuset, vilket jag anmälde. Men i alla fall, nu gjorde jag det för sista gången och det lyckades tack & lov. Pinnen är ute. Operationen gick inte fullt så smidigt som läkarna trodde dock, så jag fick bli inlagd ett dygn extra, men nu är det i alla fall gjort - SÅ SKÖNT.


Jag skulle egentligen vara sjukskriven i 2 veckor eftersom jag har ett rejält sår som är sytt och går dessutom på starka morfintabletter, men rastlös som jag är åkte jag och jobbade ändå i tisdags. Det ångrade jag dock när jag kom hem, och fick ligga vaken hela natten i extrem smärta - haha... lite jag i ett nötskal. Så nu har jag varit hemma både igår och idag, och troligtvis imorgon med. Men vi får se. Ont gör det, och jag går gärna inte 6 trappor i onödan liksom... Kryckorna är till hjälp men det är så bökigt att ta med dem så går så mycket jag kan och orkar utan. 

Nåväl, nog om det. 

Igår var vi och köpte ett matbord, tyckte det var på tiden efter 2 år utan hehe. Fint blev det!



Ikväll har vi storstädat, då det verkligen behövdes!! Så jag är öm nu kan jag säga. Men det är skönt när det är gjort så nu luktar hela lägenheten rent och gott!

Nu blir det lite mat i magen, sen duscha & sova. 

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååhh så fint det blev med matbordet!! När bjuder ni på middag? 😜
Bra att du är hemma nu, så du får läka ihop ordentligt. Vi åker eventuellt till Hstd i helgen, Elliot behöver lite körning i stan - så vi kanske kan ta en sväng inom er då om ni är hemma? Inget helt bestämt för han ska till kompisar också, men kanske.

Ha det bäst och hälsa Alex!
Puss från mamma ❤️