söndag 18 maj 2008

En liten funderare...


En liten flicka kom springande till sin mamma och sa: "Mamma! mamma, gissa vad?" Mamma tittade surt på flickan och sa "Nä, jag vill inte gissa vad, gå in på ditt rum!" Flickan gjorde som sin mamma sa, men efter ett tag kom hon ut igen, och sa åter igen till sin mamma: "Mamma, mamma, gissa vad!" Mamma sa samma sak: "Nä, jag vill inte gissa vad, gå och titta på tv!" Flicka gjorde som hon blev tillsagd, men efter entt tag kom hon igen: "Mamma, mamma gissa vad! "Mamman sa till flickan: "Nä, jag vill inte gissa vad, gå ut och lek!" Flickan gick ut och lekte, och hörde inte bilden som kom körande mot henne. Mamman såg olyckan ske genom köksfönstret, och kom springande ut. Med sina sista krafter sa flickan till sin mamma: "Mamma, mamma gissa vad?" Mamman svarade: "Nej, jag kan inte gidda vad det är." Flickan tog ett djupt andetag och sa: "Mamma, jag älskar dig." Sedan stängde flickan sina ögon och dog...

1 kommentar:

Resenären sa...

Vilken sorglig berättelse... Även om just den här berättelsen kanske är påhittad så är det väl tråkigt att det faktiskt finns vuxna som är precis sådär - som inte tar sig tid att stanna, att lyssna... Jag hoppas att jag är en annan slags vuxen, en annan slags mamma.
Välkommen hit förresten!