måndag 21 mars 2011

lovely monday

Är det inte härligt med måndagar? Att veta att man har en hel skolvecka framför sig och bara bita ihop när man tar sig igenom den. Nä okej, jag framställer min skola som typ ett fängelse, vilket det inte är. Självklart är min gymnasietid väldigt rolig och faktiskt de bästa skolåren hittilis! En smula stress ibland bara men det är det värt! :)
Nu sitter jag och jobbar med tidningen som ska vara klar för tryckning på fredag och man märker att det börjar brinna i knutarna nu om man inte lägger på ett kol. Just nu håller jag på med layouten till mitt reportage om körskolan som kommer att finnas med i tidningen. Lovely!
Sen är det ett litet dilemma angående min - och beckas krönika. Vi har skrivit varsin som främst handlar om rasism eller främlingsfientlighet, men grejen är att de är långt ifrån lika på något sätt eftersom vi har helt olika tänk i vårt skrivande. Dilemmat är alltså att bara en kan vara med i tidningen och det är ju omöjligt att välja ut vilken som skulle vara mest passande. Helst av allt skulle de varit med båda två, och kanske på samma sida så att folk kan läsa och upptäcka att de inte handlar om samma sak. Men men, får se hur det går.
Nu överväger jag att gå till spara och köpa godis så jag orkar jobba med layouten.. Men grejen är att jag inte är helt säker på att jag har pengar på mitt kort. Hehe. Slutade för en stund sen men måste sitta kvar ändå. Gotta love mondays!

Senare ska jag in till stan och förbi pappa en sväng, och sen hem och ätaaa! Är sjukt hungrig!
Men ja, nog om det! Nu ska jag fortsätta plugga, ciao!

Bild jag tog nyss.

Inga kommentarer: