lördag 6 oktober 2012

New Zealand

Äntligen framme hos min host family efter att ha åkt flygplan i alldeles för många timmar och varit på orientation course! Flygningen gick faktiskt bra, kändes inte som om det var två dygn jag spenderade på diverse flyg. Fick inte fönsterplats på långsträckan vilket resulterade i att jag inte sov så mycket men de hade dvd o musik tv framför varje säte så det va ok ändå :)

Sen åkte jag ju med tre till svennar så det gjorde det hela lite lättare förstås! Avskedet med min familj var dock det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv. Jag vet ju att det bara är ett år men usch o fy så svårt det var att säga hejdå. Jag älskar er tusen varv runt jorden o lite till ❤.

På orientation coursen fick vi livräddningskurs, en miljon papper med information, handbok, tips o gud ver vad. Men vi fick också åka på Auckland tour o klättra på vulkanet! Jag höll dock på o spy flera gånger eftersom han körde som en dåre. Btw, här är vänstertrafik med högerregel, hur sjukt?! Lär va sjukt förvirrande i alla fall! Jag måste få mitt körkort översatt också så får fixa det om nån dag!:) nu ska jag pallra mig upp o fika! Slänger in lite bilder! Kramis

Inga kommentarer: