söndag 15 september 2013

day ten

Nu befinner jag mig i Mahinapua, fram tills imorgon bitti. 

Vi började dagen med att rulla från Westport o till en liten by. Där hoppade vi av för att gå en morgonpromenad. Själva walken tog 1 timme, o va heelt magiskt vacker!! I slutet var det sälsafari, så coolt! 

Sen åkte vi till Pancake rocks, ett ställe där några stenar o klippor ser ut precis som pannkakor, även den walken va jättefin! 

Nu har vi som sagt kommit till Mahinapua. Ikväll är det middag på hostlet (hostel o hostel, är typ baracker med kallduschar, fyfan) så rätt skönt att slippa laga mat. Efter middagen är det maskeradfest så alla ska klä ut sig till något som börjar på P. Jag ska va prinsessa haha (classic) så har köpt en gräsligt ful rosa klänning, en tiara o en prinsess-handväska. Vinnaren för bästa kostym vinner ett pris, troligen ett bungyjump. Hade varit sååå nice! 

Nu ska jag ner till stranden. Puss




När jag tagit MC-kort vill jag komma tillbaka hit o köra dessa vägarna på sommaren. SÅ vackert! 

Inga kommentarer: