söndag 24 februari 2013

,

Hejsan. Nu var det visst ett tag sen jag skrev..igen..haha. Anyways!

Mamma, Pelle & Elliot kom hit den 12e, o stannade i 9 dagar. Underbart att ha dem här några dagar! Vi åkte till stranden, var uppe i Skytower, hade Swedish night och åkte till Bay of Islands där vi åkte båt och simmade med delfiner (magiskt!!). Det va så härligt att äntligen få krama mammisen igen efter nästan 5 månader (sjukt ändå att jag varit här så länge redan!), och underbart att få vara vanliga jag o prata svenska!

Såklart var det hemskt när vi va på väg till flygplatsen och de skulle åka hem. Usch va jag grät, trots att jag vet att om 7 månader kommer jag hem o allt är som vanligt igen. Fast på något sätt ville jag liksom ändå att de skulle åka hem. Detta är min vardag nu och mitt eget äventyr, inte vårt. Jag vet att de väntar på mig där hemma sen men just nu vill jag njuta av mitt liv här!:)

Har för tillfället fått magkatarr eller något, haft så fruktansvärt ont i magen i flera dagar nu, och inte ens kunnat gå rakt. Börjar bli bättre nu dock så hoppas att det självläker!

Nu ska jag cykla lite motionscykel för att träna upp mina muskler i det brutna benet o sen hoppa in i duschen!

Puss o kram!







1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart och alldeles fantastiskt var det, att få vara med dig i det sagolikt vackra Nya Zeeland. Så mycket vi har fått se och uppleva!!

Och du tänker så bra och klokt, älskade finaste; det här är ditt äventyr!
Vi väntar på dig här hemma! :*