fredag 27 september 2013

Sista blogginlägget från Nya Zeeland

...på ett tag.

Imorgon, söndag, tar jag mitt pick o pack o åker hem. Jag har fortfarande inte fattat det, o kommer troligtvis inte göra det heller förrän jag står på flygplatsen. Sov skitdåligt inatt o vill verkligen inte lämna mitt liv här! Men jag kommer tillbaka så fort jag har råd till det. 

Jag förstår inte hur fort ett år kan gå?! Så mycket jag har fått vara med om under denna tid. Sjukt. Detta året har varit både det absolut bästa, o absolut värsta i mitt liv. När jag krockade trodde jag aldrig att jag skulle bli glad igen. Jag var övertygad om att jag skulle förbli det handikappade psychot jag var då. Men jag bearbetade det bäst jag kunde, med 110% support från min underbara kiwifamilj som peppade o hjälpte mig varje dag. Jag låg o grät i min värdmammas knä tills jag skakade, men de bara fortsatte o vara sådär alldeles underbara. Jag har kommit så himla nära min familj här, o därför förstår jag verkligen inte att jag ska åka. Lämna min plats här till någon annan. Så sjukt. Men snart är jag tillbaka, det vet jag. 

Mina top-händelser i Nya Zeeland är:

* Skydive
* Canyon Swing
* Hela kiwiexperiencen, där jag träffade så mycket härligt folk! 
* Nyårshelgen i Wellington 
* Queenstowndagarna - älskar den staden
* Nya Zeelänsk julafton 
* Samoa med Frida, längtar redan till nästa resa vi gör tillsammans!! 

Och nu signar jag ut. För den här gången. Tack Nya Zeeland, för att ha format mig till den människa jag är nu! En uppgraderad variant av mig själv. 

Puss o kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har ju upplevt så mycket på relativt kort tid! Härligt! Det ska bli spännande att träffa dig och höra om din spännande resa, både det goda och det onda. Välkommen hem./Gunnel