onsdag 23 december 2015

TIDSFÖRDRIV

Nu är jag så trött att ögonen nästan korsar varandra. 

Idag har jag så klart jobbat, som vanligt till fem. Efter jobbet blev det veckohandling på Willys. Snabbt hem och slänga i ett par maskiner tvätt och sätta fart med Janssons frestelse (som jag tagit på mig att göra till hela släktens julbord - VARFÖR tog jag den uppgiften för?!). Nu har den varit i ugnen i snart 2 timmar och jag vill bara gå och lägga mig. Dock har jag varit väldigt effektiv under tiden: diskat all disk, hängt all tvätt, paketerat Alex julklapp (får passa på när han redan gått och lagt sig) och betalat räkningar. 

Sjukt orättvist att han gick och la sig, och jag tvingas sitta uppe och blänga på ugnen stup i kvarten. Ska hosta/nysa/låta en massa när jag också kryper ner i sängen i hopp om att han vaknar och inte kan somna om. 

Så. Nu har jag fått gnälla lite här. Tar ut maten nu vare sig den är klar eller inte. Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

God jul och gott nytt år på dig!
God jul och gott nytt år till Elliot också!/Gunnel/farmor